Daniel Bedingfield - If You're Not The One

2014040413:46
2002年的電影女傭變鳳凰 Maid In Manhattan,由雷夫范恩斯、珍妮佛

羅培茲主演的浪漫愛情喜劇片,華裔導演王穎的愛情喜劇作品,老套的庸

俗的劇情。電影精神架構跟"麻雀變鳳凰"很相似,但不同於大嘴茱的是這

次編劇硬是把灰姑娘變成帶個小孩的單親媽媽…悽慘生活壓力下的女人還

依然奮發、 頑強、 陽光的對抗命運..然後電到一個超級帥哥鑽石王老五??

妳想想….這有可能嗎??滿街的青春美麗的年輕美眉...他卻會愛上被生活命運

折磨的疲憊又樵悴中年女子?!..麥戈騙人啊啦~現實生活中哪個單親媽媽工作

養小孩還能有這樣好運氣的?!

說穿了灰姑娘的故事,就是永不磨滅的傳說。它滿足了所有平凡女子的幸福想

像,不費吹灰之力,揚眉吐氣地嫁得最好,好到不能再好。感覺幸福就從此攻頂

達標了....就像買樂透一樣…灰姑娘就像大樂透....是買了一個夢想… 



這麼好聽的歌是由英國實力美聲男歌手Daniel Bedingfield(丹尼爾‧本丁菲爾德)


演唱的~並且還在2002年歲末奪下了英國金榜冠軍曲的殊榮喔!!


先不管電影怎樣...歌還真的很好聽 (我還是喜歡大嘴茱那部...)

如果想告白或是求婚...這首歌還蠻適合當背景音樂的...超浪漫的說:)))





這個只有英文歌詞的字幕.....

Daniel Bedingfield - If You're Not The One - Lyrics



這個可以看到Daniel年輕時的樣子...
可是他現在胖很多了XDDD


Daniel Bedingfield - If You're Not The One [OFFICIAL VIDEO]



If You're Not The One(如果你不是唯一) - Daniel Bedingfield
歌詞


If you're not the one then why does my soul feel glad today
若你不是我的真愛,為何現在我滿心歡喜 

If you're not the one then why does my hand fit yours this way
若你不是我的真愛,為何我倆的手握得如此契合

If you are not mine then why does your heart return my call
若你非我所屬,為何你的心回應我的呼喚

If you are not mine would I have the strength to stand at all
若你非我所屬,我還有半點力量去承受一切嗎 

I never know what the future brings, 
沒有人能預知未來 

but I know you are here with me now, 
但我知道此刻你在我身旁 

We'll make it through, 
風雨總會過去 

and I hope you are the one I share my life with 
我希望能與你共度一生 

I don't wanna run away but I can't take it, I don't understand, 
我不想逃但我無法承受,我不懂 

If I'm not made for you then why does my heart tell me that I am 
若我倆不是天造地設的戀人為何我的心深深認定了你

Is there any way that I can stay in your arms
怎樣才能讓我永遠依偎在你懷中

If I don't need you then why am I crying on my bed
若我不需要你 為何我在床上哭泣

If I don't need you then why does your name resound in my head
若我不需要你 為何你在我腦海迴盪

If you're not for me then why does this distance maim my life
若你非我所屬 為何彼此間的距離重創我的生活

If you're not for me then why do i dream of you as my wife
若你非我所屬 為何我夢見你成為我的妻子 

I don't know why you're so far away, 
我不明白為何你如此遙遠 

But I know that this much is true, 
但我知道這一切都是真的 

We'll make it through, 
我們將共渡難關 

And I hope you are the one I share my life with, 
我希望你能成為我的另一半

And I wish that you could be the one I die with 
我希望我可以在妳的身邊死去


And I pray in your the one I build my home with
我希望我們可以一起建築愛的小窩

I hope I love you all my life
我會愛妳一輩子

*I don't wanna run away but I can't take it, I don't understand, 
我不想逃但我無法承受,我不懂 

If I'm not made for you then why does my heart tell me that I am 
若我倆不是天造地設的戀人為何我的心深深認定了你

Is there any way that I can stay in your arms
怎樣才能讓我永遠依偎在你懷中

'Cause I miss you body and soul so strong that it takes my breath away, 
因為我是如此全心全意想你 強烈的令我無法喘息
 
And I breathe you into my heart and pray for the strength to stand today,
我心裡滿滿都是你 祈求能有承受一切的勇氣

'Cause I love you, whether it's wrong or right, 
因為不管對錯我就是愛你 

And though I can't be with you tonight, 
雖然今夜無法和你共度

You know my heart is by your side(*)
但你知道我心永遠跟隨著你 


  •   莞荽的娘 於 2014-04-07 10:52 1F
  • 我個人偏好國外女生的歌聲  男的就覺得還好(攤手)

    不過倒是被你的麥閣騙啦 這句給笑翻了  說的太好了 太中肯了

     
  • 版主於 2014-04-07 14:16 回覆
    所以說囉~~灰姑娘大媽很難得到共鳴對吧?!

    因為現實總比幻想還殘酷囉