電影 殭屍哪有這麼帥 John Waite - Missing You (covered by Matt Dahan) (Warm Bodies)

2017071300:55


《殭屍哪有這麼帥》是2013年美國恐怖喜劇愛情片。根據Isaac Marion

出版的同名小說改編,故事講述了一個叫做「R」的殭屍和一個由他殺死

的人類的女友之間的浪漫關係,這段關係引發了連鎖反應,不僅改變了他

和他的殭屍夥伴,也改變了整個殭屍世界。滿可愛的一部殭屍電影,但還

是忍不住想笑了出來,中文片名真的很...怎會有這種神翻譯,希望片商翻譯

能再用心一點。
............................................................................................

經典的〝Missing You〞歌是電影裡的插曲,一直很喜歡這首歌,原唱是John

Waite, 他是前 Bad English合唱團的主唱,這首是John單飛後在1984年發

行個人第一張單曲, 隨即攻上billboard 告示牌的冠軍,這首在台灣也深受歌

迷的喜愛,不過這裡用的是一位素人Matt Dahan改編版本, 無意間看到的,

輕搖滾的味道,也很棒!!



John Waite



Matt Dahan


Everytime I think of you, I always catch my breath 
And I'm still standing here, and you're miles away 
And I'm wonderin' why you left 
And there's a storm that's raging through my frozen heart tonight 
每當我想起你 我總是摒住呼吸 
我一直在這守候 而你卻在千里遠 
我不知你為何離開 今晚像是一個風暴肆虐穿透遍及我已凍結的心 

I hear your name in certain circles, and it always makes me smile 
I spend my time thinkin' about you, and it's almost driving me wild 
And there's a heart that's breaking down this long distance line tonight 
在某些地方我仍聽到談論著你 而總是讓我開懷 
我用盡時間思念著你 而這又讓我幾乎快抓狂 
今晚有個心破碎沉淪在長途電話線上 

I ain't missing you at all since you've been gone away 
I ain't missing you, no matter what I might say 
我一點都不想你 自從你離我遠去 
我一點都不想你 不管我說了什麼
 
There's a message in the wire, and I'm sending you this signal tonight 
You don't know how desperate I've become 
And it looks like I'm losing this fight 
In your world I have no meaning, though I'm trying hard to understand 
And it's my heart that's breaking down this long distance line tonight 
電話答錄機的訊息 我傳達給你這個信號(指以上的話) 
你不知道我有多麼絕望 
對你而言我是無意義 雖然我努力的想了解為什麼 
今晚我的心破碎沉淪在長途電話線上 

CHORUS: 
I ain't missing you at all since you've been gone away 
I ain't missing you, no matter what my friends say 
我一點都不想你 自從你遠走 
我一點都不想你 不管我的朋友如何的說 

And there's a message that I'm sending out, like a telegraph to your soul 
And if I can't bridge this distance, stop this heartbreak overload 
我想放出的訊息 像是對你的靈魂打電報 
如果我不能在這距離上溝通 請停止這超過負荷的心碎 

CHORUS 
I ain't missing you, I ain't missing you, I can lie to myself 
我不想你 我不想你 我可以騙自己 
And there's a storm that's raging through my frozen heart tonight 
今晚像是一個風暴肆虐穿透遍及我已凍結的心 
​​​​​​​
CHORUS 
Ain't missing you, I ain't missing you 不想你 我不想你 
I ain't missing you, I can lie to myself 我不想你 我可以騙自己 
Ain't missing you, I ain't missing you 不想你 我不想你 
I ain't missing you, I ain't missing you 我不想你 我不想你 
I ain't missing you, I ain't missing you, ain't missing you, oh no 
我不想你 我不想你 不想你 喔不 
No matter what my friends might say, I ain't missing you... 
不管我的朋友怎麼說 我就是不想你....





 



  •   砒霜咖啡 於 2017-07-16 21:07 1F
  • 砒霜很愛這歌,不過每每聽了總是心傷

    聽了心就揪了。
  • 版主於 2017-07-19 09:41 回覆
    這首歌真是歷久彌新的經典好聽!!!

    missing you...本身就是很揪心的內心戲.....

    百轉千迴只為那人阿...可不..