Jessie Ware - Say You Love Me

2015031120:03


許多時候  會不會我們都只是愛上自己想像的人

我始終相信  

人就像ㄧ座座冰山

僅僅呈現浮出水面的ㄧ小角

在深海裡........想必還有更真實的自己




Jessie Ware - Say You Love Me





"Say You Love Me"

Say you love me to my face
請在我面前說你愛我
I need it more than your embrace
你的一句, 勝於一切
Just say you want me, that's all it takes
只是一句, 我就能全程投入
Heart's getting torn from your mistakes
你的錯誤, 把我的心也撕裂掉

'Cause I don't wanna fall in love
全因我不再輕易墮入愛河
If you don't wanna try,
如果你輕易放棄,
But all that I've been thinking of
但我曾想過的
Is maybe that you might
或許你也不想放棄
Baby it looks as though we're running out of words to say
親愛的, 看似我們到了無話可說的時候
And love's floating away
而我們的愛就輕輕的飄走了

Just say you love me, just for today
只要一句:[我愛你], 只要一次
And don't give me time 'cause that's not the same
你不要給我時間考慮, 不要讓我改變決定
Want to feel burning flames when you say my name
我還想再感覺一次那熱戀中的感覺
Want to feel passion flow into my bones, Like blood through my veins
想再激發起我對你的熱情奔騰, 仿彿血液在我身體內湧流
'Cause I don't wanna fall in love
全因我不再輕易墮入愛河
If you don't wanna try,
如果你不想挽救,
But all that I've been thinking of
但我曾想過的
Is maybe that you might
也許你也曾嘗試過
Baby it looks as though we're running out of words to say
親愛的, 看似我們到了無話可說的時候
And love's floating away
而我們的愛就輕輕飄走了 
Won't you stay?
你不留下來嗎?
Won't you stay?
難道你要放棄了嗎?
Slowly slowly you run for me,
慢慢地你為我們之間出力,
But do you know me at all?
不過你有多暸解我?
Someone told me love controls everything
有人曾說:[愛情能令人盲目]
But only if you know
不過只要你知的話就好
'Cause I don't wanna fall in love, (No no no no no)
只是我不再容易付出我的愛, (不再容易)
If you don't wanna try, (Just try sometimes)
如果你不想挽救, (只需一次)
But all that I've been thinking of, (I just think)
但我也曾經想過, (曾想過)
Is maybe that you might, (You might)
或許你有嘗試過, (有嘗試過)

'Cause I don't wanna fall in love
全因我不想輕易墮入愛河
If you don't wanna try,
如果你輕易放棄,
But all that I've been thinking of
但我曾想過的
Is maybe that you might
也許你也曾嘗試過
Baby it looks as though we're running out of words to say
親愛的, 看似我們到了無話可說的時候
And love's floating away
而我們的愛就輕輕飄走了


Won't you stay?
難道你不留下來嗎?
Won't you stay?
難道你真的要放棄了嗎?