A Rocket To The Moon - Like We Used to

2014041223:06
我很喜歡這首歌

一首失戀男生給前女友的歌


當他大聲的唱著"Does he do all these things like I used to?"..

癡心有悔的問著女友"他是否也像我這樣對你好?"的傻話時...

你不禁會難過.....這種似曾相識的心碎對話   好熟悉啊


想那前女友聽到這首歌時...是否會感動到來個立馬大復合happy ending呢 ?!

可是啊可是....歌詞都寫著分手14個月了...她的身邊也有新男友了

時空相隔這麼久...你還奢望能有什麼大改變嗎?!

難過歸難過.....也只能這樣了....


如果不巧你正在失戀中ing....那麼就不要聽吧...

會越療越痛的.....

但是你就是堅持要聽呢....好吧...就準備一包面紙囉

沒怪我沒跟你說...會哭喔...>"<









A Rocket To The Moon - Like We Used to

I can feel her breath as she's sleeping next to me
當她睡在我身邊時,我能感覺到她的呼吸
Sharing pillows and cold feet
一起分享著枕頭和冰冷的腳
She can feel my heart, fell asleep to its beat
Under blankets and warm sheets
她在我的心跳聲中和溫暖的被單與毯子下入眠

If only I could be in that bed again
如果我能再一次的在那張床上...
If only it were me instead of him
如果這次是我替代那男的...

Does he watch your favorite movies?
他會陪妳看妳最喜歡的電影嗎?
Does he hold you when you cry?
而他會在妳哭的時候抱著妳嗎?
Does he let you tell him all your favorite parts?
When you've seen it a million times
他會在妳已經看過千百遍後,仍要妳告訴他妳最喜歡的片段嗎?
Does he sing to all your music

While you dance to "Purple Rain"?
當妳在雨中舞蹈時,他會為妳唱著歌嗎?
Does he do all these things
Like I used to?
當他做這些事情的時後,像曾經的我嗎?

14 months and 7 days ago
十四個月又零七天前...
Oh, I know you know how we felt about that night
噢我知道妳記得我們是怎麼看待那個晚上的
Just your skin agains t the window
只不過是妳的肌膚靠在窗邊而已...
But we took it slow and we both know 
噢,我們發現一切突然變慢了
而且我們都明白

It should been me inside that car
原本待在那輛車裡的人應該是我
It should have been me instead of him in the dark
而待在黑暗裡的是他

Does he watch your favorite movies?
他會陪妳看妳最喜歡的電影嗎?
Does he hold you when you cry?
而他會在妳哭的時候抱著妳嗎?

Does he let you tell him all your favorite parts
When you've seen it a million times?
他會在妳已經看過千百遍後,仍要妳告訴他妳最喜歡的片段嗎?

Does he sing to all your music
While you dance to 'Purple Rain'?
當妳在雨中舞蹈時,他會為妳唱著歌嗎?
Does he do all these things
Like I used to?
當他做這些事情的時後,像曾經的我嗎?

I know, love
我知道,親愛的 
(Well, I'm a sucker for that feeling)
(我竟然像個白痴一樣感覺不到)
Happens all the time, love
其實這種事情常發生,親愛的
(I always end up feeling cheated)
(而我總是最後才發現受騙)

You're on my mind, love

妳仍在我心裡,親愛的
(Oh sorta let her when I need it)
(噢當我需要妳時也是如此)

That happens all the time, love, yeah
親愛的,這種事情常發生,是啊
Will he love you like I loved you?
他會像曾經的我一樣愛著妳嗎?
Will he tell you everyday?
他會每天告訴妳我愛你嗎?
Will he make you feel like you're invincible
With every word he'll say?
他說的每一句話都是以妳為優先嗎?
Can you promise me if this was right?
如果是的話請妳對我保證:
Don't throw it all away
別將這一切拋棄,好嗎?

Can you do all these things?
妳能做到這些事嗎?
Will you do all these things
妳會做到這些事嗎?
Like we used to? 
就像曾經的我們一樣
Oh, like we used to
噢,就像曾經的我們...

source:http://pop.yinyueabc.com/lyrics_a-rocket-to-the-moon_song_like-we-used-to_zh-CN/


  •   莞荽的娘 於 2014-04-13 10:56 1F
  •  如果沒看歌詞 是還好(因為跟英文不是好朋友) 但看了歌詞 就覺得他很留戀她的一切..
  • 版主於 2014-04-13 17:39 回覆
    其實我跟英文也不是好朋友

    以前只是覺得歌好聽....看了歌詞以後才了解

    原來他還是很愛對方..忘不了的那些點點滴滴...

    可惜已經都成過去式了...